Souhrn změn ve vydání 20110713
vydání: 20110713 - verze: 14
Nastavení oprávnění k doplňkům pro konkrétní firmu
V předchozích vydáních lze nastavit oprávnění k použití doplňku pro všechny firmy v daném profilu. Některé doplňky však mohou být určeny pouze pro konkrétní firmu. V tomto vydání je proto možné nastavit také oprávnění pro konkrétní firmu.
V možnostech doplňku (Nástroje/Možnosti, Doplňky) je původní oprávnění uvedeno jako Oprávnění k doplňku pro profil a nové oprávnění jako Oprávnění k doplňku pro aktuální firmu.
Manager - CRM noví zákazníci
Do seznamu polí kontingenčního grafu byla přidána pole Kniha a Období. Nyní je díky tomu možné filtrovat počty nových klientů za určité období a knihu kontaktů.
Změna typu produktu a vynulování hodnot
Pokud se změní typ produktu například na Sada nebo Služba, znepřístupní se určité údaje (například Výchozí sklad). Pokud byly tyto údaje již vyplněné, není možné po změně typu produktu vyplněné hodnoty odstranit. V tomto vydání se proto při změně typu produktu odstraní hodnoty, které nejsou pro daný typ relevantní.
Rozdělení úhrady v cizí měně
Při rozdělení sdružené úhrady v cizí měně mezi více faktur se částka v korunách přepočítávala kursem zaokrouhleným na 2 desetinná místa. Nyní se kurs použitý pro přepočet zaokrouhluje na obvyklá 3 desetinná místa, což vede k menším rozdílům vlivem zaokrouhlení částek.
Export-import katalogu a strom kategorií
V exportu a importu katalogu byl upraven způsob výměny stromu kategorií. V předchozích vydáních se exportovaly a importovaly pouze kategorie stromu pro vybrané produkty. Nyní se vyměňuje kompletní strom kategorií.
Tip: Tisk poznámek na doklady
Na dokladech je často potřeba tisknout standardní sdělení. Například záruční podmínky nebo prohlášení o shodě. Pro opakující se neměnný text využijte pole Text dokladu. Pole je na kartě Součet. Nový text přidáte klepnutím na tlačítko se třemi tečkami vedle pole: zadáte název a text.
V případě, že potřebujete uvádět konkrétní podobu textu pro každý doklad specifickou (např. poznámky o dodávce), pak využijte pole Poznámky, které je také na kartě Součet a které případně můžete předpřipravit formou nastavení v Šabloně záznamu.
Pro vývojáře - Oprávnění k událostním doplňkům
Událostní doplňky se zavádějí při startu Varia na základě oprávnění pro profil. Oprávnění pro konkrétní firmu, které zavádá toto vydání, pro zavedení nehraje roli. (Důvodem je možné přepínání mezi firmami uživatelem.) Je proto potřeba kontrolovat oprávnění při zpracování událostí. Oprávnění použití doplňku pro aktuálního uživatele zjistíte u událostního doplňku například následující funkcí:
Function Opraveni() As Boolean
Dim Doplnek As Doplnek
For Each Doplnek In Vario.Doplnky
If Doplnek.Agenda = "<start>" And Doplnek.NazevDoplnku = "Název mého doplňku" Then
Opraveni = Doplnek.JeNastavenoOpravneni(OpravneniCist)
Exit For
End If
Next
End Function
Pro vývojáře - Tiskové formuláře Zakázka a Objednávka
V tiskových formulářích Zakázka a Objednávka byl přepracován způsob zobrazení položek. Nyní je princip shodný s tiskovým formulářem Faktura. Cílem je sjednotit postupy při zakázkových úpravách.
Pro správce - Aktualizace s převodem dat se blíží
V některém z následujících vydání chystáme aktualizaci datové struktury. Z důvodu změn v datové struktuře se při aktualizaci bude měnit návrh databáze, a proto se při aktualizaci musí všichni uživatelé odhlásit z Varia. Prosím počítejte s tím při instalaci aktualizace a zejména při prvním spuštění po aktualizaci, které instalaci dokončuje. Naplánujte si aktualizaci na vhodný termín a nezapomeňte na časovou rezervu, která vám dovolí řešit případné problémy. Na aktulizaci datové struktury upozorníme v souhrnu změn u vydání, jež tuto aktualizaci bude obsahovat.
Aktualizace nápovědy Altus Vario 12
V dokumentaci Varia a v souboru nápovědy volaném klávesou F1 z aplikace Vario, byly v období od 29. 6. do 12. 7. aktualizovány následující dokumenty dle pořadí důležitosti: