Souhrn změn ve vydání 20111123
vydání: 20111123 - verze: 14
Fakturovat na centrálu
V minulém vydání jsme přidali funkci, která se dotazuje na možnost fakturace na centrálu. V tomto vydání doznala funkce ještě několika úprav.
Kontrola se nebude provádět při fakturaci do existujícího dokladu.
Kontrola se bude provádět pouze při vystavení faktury nebo pokladního dokladu.
V některých případech se mohla zobrazit během kontroly chyba "can't drop table".
Manager a ukazatele z rozvahy
V modulu Manager se počítaly ekonomické ukazatele na základě sestavy Rozvaha 2004 (agenda Účetnictví). Od tohoto vydání se budou ukazatele počítat na základě sestavy Rozvaha 2010.
Další změny:
- Přidán tisk loga na manažerský report.
- Zkrácení názvů zobrazení a rozdělení zobrazení do složek včetně reportingu.
- V tisku prostřednictvím aktuálního objektu ošetřena situace, kdy buňka obsahuje naplatný výraz (hodnota #chyba).
- Sjednocení zobrazení prodeje tak, aby všechna zobrazení čerpala údaje z dokladů typu Faktura, Dobropis a Pokladní doklad (některá zobrazení brala v úvahu jen faktury).
- U rozvržení datových listů přidána možnost nastavit rozvržení pro tisk.
- Přidány popisky k zobrazením (další budou doplněny postupně).
- Upraveny vzorce reportů zadluženosti.
- Upraveny funkce pro vytvoření dat a načtení dat do datového skladu tak, aby byly odolné vůči neočekávaným hodnotám v definovaných sestavách (např. chyba "invalid use of null").
Vystavení převodky podle dokladu
V agendě Skladové doklady přibyly nové nabídky menu Agenda pro vystavení převodky podle existujícího dokladu:
Vystavit převodku →
Podle zakázky...
Podle objednávky...
Podle příjemky...
Funkce je analogická k funkci Vystavit výdejku / Podle příjemky..., tj. je vystavena nová převodka a jsou zkopírovány položky z vybraného dokladu. Stav ani vazba prostřednictvím souvislostí obchodního případu se nevytvoří, protože v tomto případě nemají smysl.
Tiskový formulář Hlavní kniha (pohyby na účtu)
Tiskový formulář Hlavní kniha (pohyby na účtu) byl upraven.
- Počáteční zůstatek byl doplněn o hodnoty Má dáti a Dal.
- Seskupení za období bylo nahrazeno součtem sloupců Má dáti a Dal za zadané období.
- Popisky účtů se mění v závislosti na podrobnosti seskupení. Při tisku analytického účtu se zobrazí popis analytického účtu z účtového rozvrhu. Při seskupení podle syntetického účtu nebo první a druhé úrovně analytiky se použijí popisy syntetického účtu z účtové osnovy. Stejná úprava byla provedena také v tiskovém formuláři Hlavní kniha.
Umístění elektronického podpisu v PDF dokumentu
Při podpisu PDF souboru tiskového formuláře lze nastavit umístění a velikost podpisu v PDF dokumentu. Umístění se nastaví v samostatném okně, které otevřete klepnutím na nové tlačítko Možnosti (vlevo dole v okně Digitální podpis pro PDF dokumenty).
Nastavení exportního souboru tiskového formuláře
Pro tiskový formulář lze nastavit cestu a název výchozího exportního souboru. V nastavení souboru lze použít nové značky:
- <Cislo_dokladu> - bude nahrazeno číslem dokladu
- <Doklad> - bude nahrazeno názvem dokladu
- <Typ_dokladu> - bude nahrazeno zkratkou typu dokladu
Dále můžete používat standardní značky (např. <Agenda>, <Kniha>, <Záznam>, <Firma>).
Tisk vybraných záznamů
Pokud v tabulce agendy označíte více záznamů a zvolíte tisk nebo ukázku před tiskem na panelu nástrojů, vytisknou se označené záznamy. Podmínkou je, aby byl zvolený tiskový formulář určen pro tisk jednotlivých záznamů (výchozí rozsah tisku = aktuální záznam, např. Faktura). Tisk podle vybraných záznamů se však v tomto případě aplikoval i na tiskové formuláře, u kterých byl rozsah tisku podle výběru zakázaný. V tomto vydání je úprava, která zajistí respektování zákazu tisku podle výběru.
Mzdy – zadání úrazu
Pokud zaměstnanec má pracovní neschopnost v důsledku pracovního či nepracovního úrazu, je třeba u zadávané mzdové složky (Pracovní úraz, Nepracovní úraz) do pole Kategorie zadat, o jaký úraz se jedná. Význam to má jak pro tisk statistického výkazu Nem Úr, tak pro správný nárok na dovolenou, která se v důsledku pracovního úrazu nekrátí.
Aktualizace nápovědy Altus Vario 12
V dokumentaci Varia a v souboru nápovědy volaném klávesou F1 z aplikace Vario, v období od 16. 11. do 22. 11., byly realizovány následující změny:
V uvedeném období nebyl vytvořen nový dokument nápovědy. Zobrazení agendy Operace
Nové dokumenty
Významně aktualizované dokumenty
Doplněné dokumenty
Obecné informace o agendě Operace
Vystavení dokladů (popis dialogu)
Vydání zakázky a fakturace
Fakturovat na základě jiného dokladu (Vydané doklady)
Fakturovat objednávky podle objednávek
Fakturovat objednávky podle dodavatele a produktů
Fakturovat na základě jiného dokladu (Přijaté doklady)
Dočasně nedostupné a připravované dokumenty
Omlouváme se za dočasnou nedostupnost této části nápovědy.