Přijetí objednávky od zákazníka
V této sekci si vyzkoušíte evidenci objednávky od zákazníka. V terminologii Varia hovoříme o zakázkách a termín objednávka používáme tehdy, posíláme-li objednávku našemu dodavateli.
Postup →
2.1 Otevřete agendu Zakázky [Naše firma: Testovací data].
2.2 Na kartě DOMŮ ve skupině Záznamy klikněte na ikonu Nový záznam.
- Nový záznam alternativně vytvoříte stiskem kláves Ctrl+N.
2.3 Vytvoří se záznam nové zakázky a detail dokladu se otevře na kartě Obecné.
2.4 Z rozbalovacího seznamu Kontakt vyberete zákazníka A - Storex.
- (Tento postup jsme si osvojili v návodu Vystavení faktury. Pokud chcete zkusit něco nového, můžete do pole zadat IČ kontaktu 620927153. Vyhledá se stejný kontakt podle IČ.)
2.5 Přejděte na kartu Položky.
2.6 Do sloupce Produkt v tabulce položek zapište text Kávovar.
- (Tento produkt jsme vytvořili v návodu Přidání zboží do katalogu.)
2.7 Tím se vloží produkt z katalogu a vypočte se cena za zakázku.
2.8 Zakázku nyní "aktivujeme" klepnutím na tlačítko Dodat
2.9 Okno zakázky zavřeme klepnutím na Uložit a zavřít
Právě jste zaevidovali zakázku. Tím vznikl požadavek na sklad. Pokud by zboží bylo na skladu, mohli byste jej rovnou prodat vytvořením faktury nebo pokladního dokladu a to buď prostřednictvím zakázky nebo přímo. Nyní objednáme zboží u dodavatele.
V zájmu zachování přehlednosti tohoto průvodce jsme prošli jen základní postup. Pominuli jsme vytvoření nabídky, přidání dalších položek, slev. Vynechali jsme eventualitu rezervace zboží, řízení rezervační fronty a mnoho dalších funkčností, které vám rádi předvedeme na osobní prezentaci.
Navazující dokument